TRAIL VALL D’AGER’18

Aquest diumenge 18 de Març es va celebrar la primera prova de les TRSS, la Trail Vall d’Àger, amb la participació d’uns 300 corredors i 2 circuits. El trail amb 19’8km i 1.378m D+ puntuable, i la mini 12’5km i 800m D+. Els dos circuits amb surtida i arribada al càmping d’Àger.

A la prova llarga, victòria en l’apartat masculí d’Óscar Monclús (Wala), amb un temps d’1.52.07, seguit de dos representants del Pedala.cat: Carlos Bartrina, segon amb 1.53.09, i de Jordi Martínez, tercer amb 1.53.04. En dones, la millor ha estat Adriana Daza (Vithas Salut Sport) amb un crono de 2.28.17, seguida de la independent Neus Peiró, segona amb 2.29.08, i de Mònica Malla (CE Rocko Almenar), tercera amb 2.49.47.

Crònica de Mònica Malla:

Iniciem el repte d’aquest any, participar a les TRS amb el Club. I avui o estrenem amb la Trail Vall d’Àger. Quins nervis, no estic preparada i porto molt temps fora de les curses, però vaig amb molta il·lusió i amb ganes de gaudir-ho tot fins al final.

Tinc molt clar que serà dura i patiré, però lo primer es gaudir i desprès acabar. S’ha de saber quan s’ha de caminar per després poder córrer, així que tranquil·la i segons les sensacions aniré fent. Tinc l’avantatge que hem conec el terreny i m’enamora, així que he de jugar be les meves cartes per contrarestar la part física que hem falta.

Em fico a la línia de meta i ja m’entra aquella adrenalina que hem faria arrancar abans d’hora. Donen el tret de sortida i vinga a córrer tots. Comencem a pujar, el primer tram es per pista ampla per on es pot córrer, agafant un sender fen “ziga zaga” que passem per l’Ermita de la Pedra, amb uns paisatges de vertigen i meravellosos. Pugem caminant però alegres, sempre reservant cames pel últim tram. Anem fen per corriols, passant per la font de Gabrieló, sender i finalment un camí ens porta cap a la part mes dura del circuit, el canal d’Embut i el Km vertical, per mi la part mes dura de tot el circuit, un Km vertical que et prenia l’alè i et feia tremolar les cames en el que si paraves de vent segur que et costava continuar, per si de cas no o faig provar, encara que ganes no en van faltar. I desprès de tant patir arribem a l´últim tram d’escalada amb cadenes, si arribes allí sense força a les cames i als braços et costarà pujar.

Quan aixeques la vista al cim del Montsec, llavors entens perquè enamora aquesta muntanya, les vistes, la sensació, l’experiència, es tot.

Però aquí no s’acaba el patiment, perquè per sinó era poc ara toca córrer per damunt la neu, i no es fàcil amb les cames cansades i carregades de pujar. Vinga que això ja esta sense decaure. Aguanto força be el recorregut que ens queda, sempre parant als avituallaments i menjant per recuperar i poder continuar. Ara be lo bo i on realment “disfruto” en aquest tipus de curses, el barranc de Colobó amb la tartera, allí o rebento tot, tant, que arribo al últim avituallament que hem tremolen les cames i casi no hem deixen arribar a la meta.

Ivan Sabaté 4rt General (1h 56m) i 1r Cat.               Mònica Malla 3ra Fem. (2h 49m)